February 12, 2009

Kerusi Parlimen Bukit Gantang.

Pilihanraya Mac 2008

Pemergian awarahyarham Roslan Shaharum ke rahmatullah akan menyaksikan pelihanraya kecil di P59 yang dahulunya dimenangi oleh PAS dengan undi majoriti 1566 undi. Pada pendapat aku, secara peribadinya bekas MB perak, Datuk Seri Nizar perlu bertanding semula di parlimen berkenaan bagi memastikan Pakatan Rakyat terus memerintah negeri Perak seperti mana sebelumnya.

Datuk Seri Nizar berkata, mengikut satu tinjauan, didapati 96 peratus rakyat Perak mahu Pakatan terus memerintah negeri itu. Manakala SMS yang diterimanya pula menyokong beliau untuk terus memegang jawatan menteri besar.

Provokasi media massa yang menghaburkan ketidakwajaran pemerintahan Pakatan Rakyat di Perak adalah taktik kotor bagi menanam sifat takut dalam setiap agenda yang dibawa oleh PR.Namun kesannya hanya lah kepada segelintir rakyat yang tidak PEKA terhadap perkembangan dan sentiasa bergantung kepada tv sahaja.

Aku menyeru kepada semua belia, bukak lah mara korang yang tidak lama lagi akan menjadi salah seorang pemimpin tanah air di masa akan datang agar sentiasa peka dengan keganjilan arena politik sekarang. UMNO suda lebih 50 tahun memerintah dan masih tegar untuk menyatakan pendirian mereka walaupun ketandusan idea dan dipenuhi politik wang.

jom turun Bkt Gantang,
ian.

No comments: