February 11, 2009

Politik Perak dan bakal penghuni ISA.

Assalamualaikum Malaysia.

Keghairahan politik Perak tiba di kemuncak kekotoran. Jujurnya, aku dh mula berasa muak dgn mainan BN yang semakin hari semakin buruk dan menyimpang jauh daripada amalan demokrasi yang digembar gemburkan adalah pegangan utama. ceh, rampas kuasa MB setelah isu lompat parti diHANGATkn. teruk. lagi sakit hati bila tgk je tb, xde penah benda baik dituturkn mengenai PK. peranan media massa semakin kabur dgn haburan-haburan provokasi BN utk menakut-nakutkn rakyat. ini diselitkan "Hang Hebat" ,ditujukan khas utk bekas MB Perak Datuk Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin.

Hang Hebat

Dulu masa bertanding, hang tak dijangka pun akan jadi MB...
Setelah PR menang, hang dilantik jadi MB, hang tak gelabah.
Hang terima dengan penuh tanggungjawab dan amanah. Hebat

Dah jadi MB, langit tak selalu cerah.
Kadang-kadang jadi biru gelap.
Satu persatu serangan bom dilontarkan.
Kata tanah dibahagi tak adil, boneka la.
Hang tak gelabah, hang hadapi dengan tenang.
Hang jalankan tugas dengan penuh dedikasi.
Dituduh, dicerca golongan yang mencerca, hang rileks. Hebat

Tiba-tiba di tendang keluar, hang tak senyap.
Hang tegas pendirian, menghadapi sepakan demi sepakan sebab hang yakin hang benar.
Dibuang daripada pejabat, dihalang masuk ofis.
Hang masih bertahan. Hebat

Lepas ni kalau hang kena masuk ISA, hang bertahan lagi ke?
Semasa berkerja, hang kerja secara berjemaah,
kalau kena tahan, hang yang meringkuk dalam penjara sorang-sorang.
Hang okay ka?
Kalau hang okay, memang hang hebat.

ian akan mengundi 3 tahun lagi.

2 comments:

Muhd Hisyam said...

aku nyer link dreaded_nought@yahoo.com, or muhammad_blogspot@blogspot.com.

aku x letak link rasanye. ko bleh jd pengikut aku kot. gi je page aku,huhuhu. jap,aku try add ko.

ian-xyme said...

oh baek baek :)