April 8, 2009

Selamat Bersemadi.


Kemenangan Dato Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaluddin bagi kerusi Parlimen P059 Bukit Gantang dengan majoriti yang meningkat hampir sekali ganda daripada PRU12 yg lepas menunjukkan rakyat telah muak dan cuak dengan politik Umno!

Terbukti, rakyat menolak permohonan mereka bertiga apabila BN kalah di Bukit Gantang dengan majoriti yang sangat besar iaitu 2,789 undi. Kini apa yang akan dibuat oleh Najib dan Zambry khasnya selepas rakyat menolak permohonan mereka.

Perjuangan Umno/BN yang kerapkali bertukar arah dan bersifat adhoc keputusannya akan menjadi semakin tidak relevan pada rakyat Malaysia. Umno akan terpupus dengan sendirinya. Sementara itu peranan Nizar akan bertambah dan karier politiknya akan bertambah cerah.

Kemenangan Nizar cetuskan inspirasi baru kepada Pas dan Pakatan Rakyat. Ia juga ukuran bahawa rakyat mempercayai ketelusan dan keikhlasan perjuangan Nizar dan Pas.

6 comments:

Chapit Zulkefli said...

err..
no komen.
kaw pekabo pian?

syuhada' said...

emm r u nineteen? hikhik

dyraENVYabu said...

kau betol ke abu sufian yg baru berumur 19tahon mcm si syuhada' tnya? ke kau ni guna ID abu sufian? hahahaha. gila sial.

ian-xyme said...

to chapit ; baek saja :)

ian-xyme said...

syuhada ; yes i am.

ian-xyme said...

dyra ; ye betul. tak de sesapa yg guna ID sesapa. haha.